Den nye logoen er et symbol på at Telenor endrer seg, og signaliserer det pågående arbeidet med å styrke kundeorienteringen i alle deler av Telenor, skriver selskapet i en pressemelding.
Telenor tror den nye profilen vil skille seg tydelig ut i den internasjonale konkurransen, og bidrar til at de fremstår som ett konsern.
Den nye profilen skal også signalisere hvor internasjonalt Telenor er blitt: Mer enn halvparten av medarbeiderne arbeider nå utenfor Norge.
Konsernsjef Jon Fredrik Baksaas viser til at de har blitt en betydelig internasjonal aktør. – Men vi har fortsatt det samme fokuset som før: Å hjelpe mennesker å kommunisere. Vår nye profil gjenspeiler denne ambisjonen.
Han uttaler at lanseringen ikke utelukkende er en endring av selskapets visuelle identitet.
– Endringen handler også om hvordan vi styrker kundeorienteringen i alle ledd i selskapet. En ny logo skaper ikke vårt omdømme alene, men jeg er sikker på at vår nye profil inspirerer oss i vårt pågående arbeid med å levere enda bedre tjenester til våre kunder.
Hva tror du, kjære leser? Kommuniserer den nye logoen konsernsjefens visjoner?