Også et par store amerikanske investerorer går inn og satser nå penger på det norske selskapet. Til sammen har Think fått inn 25 millioner kroner i denne omgangen, men det kan bli mer etter hvert som de utvider produksjonen.
– Det er ikke vår ambisjon å lage feriebil for folk, men vi ønsker å lage den beste bilen i verden for bytrafikk, sier adm. direktør Jan-Olaf Willums.
Han peker på at klimaproblemene, ønsket om en bil nummer to uten at den trenger å ha så stor prestisjeverdi, samt at batteriproblemene er løst, er sterke drivkrefter i dette markedet. Den nye bilen som Ford brukte nesten en milliard kroner på, er bygget med all mulig moderne sikkerhet og detaljer som kreves av en bil. Bilen er konstruert med den beste batteriteknologien på markedet, men Think er ikke bundet til en bestemt teknologi. Flere batteriteknologier som er i rask utvikling og Think ønsker å kunne tilby den som beste.
Tror Ford angrer seg nå
– Vi har godt forhold til Ford, men jeg tror nok de angrer seg på at de droppet Think for noen år siden. Det er meget stor interesse for elbiler fra hele verden og vi har forespørsler om å bygge en fabrikk til. Vi kan lage en kopi av fabrikken på Aurskog uten problemer når vi føler at tiden er inne. Vi har fått med de viktigste menneskene som har jobbet for Think tidligere, inklusive fra Ford, sier Willums.
Selv om salget ikke er kommet i gang, har allerede nærmere 400 tinget seg for å kjøpe bilen. ORV