Det er varierte og spennende oppgaver som venter den nye kommunikasjonssjefen i Statens vegvesen. Etaten er ute etter søkere med solid erfaring med digitale kommunikasjonsflater, mediehåndtering, omdømmebygging og krisehåndtering. I tillegg er det ifølge stillingsutlysingen ønskelig med god innsikt i politiske beslutningsprosesser, og forståelse for rammebetingelsene og interessekartet for en av Norges største offentlige etater.
Kommunikasjonsdirektøren skal ha sterke analytiske evner og være en troverdig rådgiver for toppledelsen og mange dyktige fagfolk i Statens vegvesen, som i dag teller rundt 4 500 ansatte.
Også som ikke det er nok; den som får jobben skal være en leder som setter retning og skaper engasjement, samt være samlende, inspirerende og en drivkraft for endring. Lederjobben innebærer ansvar for å utvikle og iverksette strategier og forutsetter en meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Kommunikasjonsdirektøren har lederansvar for fem medarbeidere, men med det faglige ansvaret for et større kommunikasjonsmiljø i Vegvesenets utførende divisjoner.
Stillingen rapporterer til vegdirektøren og kommunikasjonsdirektøren sitter i hennes ledergruppe.
Søknadsfrist på stillingen er satt til 24. oktober.
Trebrua er ikke lenger forsvarlig å bruke – den er 200 år gammel