Svært mange bil- og flyprodusenter har gjennom årene utviklet og vedlikeholdt sine egne DAK/DAP-systemer. Noen av de mest vellykkede som UGS og Catia har tatt skrittet ut fra fabrikkene og over i et kommersielt marked.
Nå har Toyota, etter en årelang evalueringsperiode, droppet sitt egetutviklede system og valgt Catia. Den lages av Dassault systems og markedsføres over hele verden av IBM. Selskapet har allerede brukt den franske DAK/DAP-programvaren innen Formel 1 og på design av Toyota Avensis.
Når en av de store fabrikkene velger et system, får det store ringvirkninger. Ikke bare betyr det et kjempesalg til selskapet selv med 56 fabrikker i 25 land, men et stort antall av underleverandørene vil også velge den samme plattformen.
Catia har nå den ledelsen i bilmarkedet, der 22 av de 30 største produsentene nå benytter Catias 3D-løsning som sitt hovedverktøy.