Brua som fører Sørlandsbanen over fylkesveg 35 er kjent som Jutebrua. Den er beryktet på tettstedet Vestfossen i Øvre Eiker kommune. Åpningen under den er så trang at to personbiler ikke kan passere hverandre. Den ligger i et lavbrekk og vegen går i sving på begge sider av den. Sikten gjennom undergangen er dermed svært begrenset.
Som om dette ikke er nok, er den for lav for store kjøretøyer. De som er høyere enn 2,9 meter, må bruke boligvegene som omkjøringsveg.
Standarden på vegen gjennom undergangen er så lav at Vegvesenet ikke ønsker å beholde den. Fylkesveg 35 blir derfor lagt over på en ny trasé. I søndre ende av den nye vegstrekningen blir det en rundkjøring.
Det nye krysningspunktet mellom veg og jernbane kommer litt nærmere Vestfossen enn Jutebrua. Her skal det støpes en kulvert som har en lengde på 7,35 meter, en bredde på 8 meter og en innvendig høyde som varierer mellom 4,95 og 5,5 meter.
Entreprenøren må ha gjort alt klart til kulvertstøp før en togfri helg i april neste år.