Det skiller om lag 35 millioner kroner mellom høyeste og laveste bud. Lavest er Martinsen og Duvholt med 139,8 millioner kroner, høyest er Bertelsen og Garpestad med 174,7 millioner kroner, melder Statens vegvesen.
Dette er tilbudene som kom inn:
Entreprenør | Millioner kroner |
Martinsen og Duvholt AS | 139,8 |
Isachsen Anlegg AS | 155,9 |
Bertelsen og Garpestad AS | 174,7 |
Veien må utvides for å gi plass til midtrekkverk mellom kjørebanene, strekningen på om lag 7,5 kilometer får også veibelysning. Det skal også gjøres en del tiltak på sideterrenget.
Prosjektet er et viktig trafikksikkerhetstiltak langs E134 fra Mjøndalen i Nedre Eiker til Langebru ved Hokksund i Øvre Eiker.
Planlagt byggestart er satt til august 2019, og planlagt ferdigstillelse er sent på høsten 2020. På strekningen Steinberg vest-Langebru skal veien utvides for å gi plass til forbikjøringsfelt i begge retninger. Strekningen med smal firefeltsvei er på om lag 1,7 kilometer.
– Tilbyderne er ikke kontrollert mot kvalifikasjonskriteriene og tilbudssummene er ikke kontrollregnet. Vi legger opp til behandling i tilbudsnemda neste uke, signering av kontrakt før ferien, og oppstart rett over ferien, sier prosjektleder Tom Hedalen.
- E134 i Vest-Telemark: 50.000 kubikkmeter fjell må sprenges med omhu