Selskapet får med seg daglig leder Stian Grønli. 42-åringen har til nå bekledd rollen som
driftsleder for Betong Øst sitt pumpeselskap i Trøndelag og bistått med drift og logistikk avbetongtransporten i regionen.
– Med økt ordrereserve fra vår oppdragsgiver Betong Øst, og et yrende marked som krever moderne transportløsninger, ser jeg virkelig frem til å bygge opp dette selskapet sammen med mine kollegaer. Selskapet har allerede 6 dønn solide og lokale sjåfører og vi har allerede startet rekrutteringsprosessen med tilhørende investeringer for fremtiden, sier Stian Grønli.
![Statsminister Jonas Gahr Støre, Sveriges statsminister Ulf Kristersson og Finlands president Alexander Stubb på kystvaktfartøyet KV Svalbard i Bodø.](https://images.gfx.no/130x87/2845/2845950/NTB_drlxtbdeJcM.jpg)
Norge, Sverige og Finland enige om å etablere militær transportkorridor
Riktig kapasitet til riktig tid
Daglig leder i Betong Øst, Øystein Bækkelien sier at dette er rett tidspunkt for økt satsing og utvidelse av transportflåten.
– At vi får med oss en seriøs tungvekter som Ramlo Sandtak i etableringen av det lokale transportselskapet er vi veldig fornøyd med. Ferdigbetong er og blir lokal virksomhet, og det samme gjelder transporten. Vi må ha følere i markedet og evne å stille med riktige kapasiteter med solide lokale sjåfører. Vi kjenner Ramlo Sandtak veldig godt, og de leverer kvalitet i alle ledd. Ramlo Sandtak er vår hovedleverandør av tilslag i vårtrøndelagsregion og holder oss med tilslag på 5 av 7 lokale trøndelagsfabrikker. Sammen med en stadig voksende ordrereserve og et krav fra våre kunder om god leveringsdyktighet er det viktig at vi ligger i fremkant og justerer transportkapasiteten. Vi er avhengig av fornøyde kunder og vi skal alltid være den foretrukne leverandøren av ferdigbetong, transport og pumper i Trøndelag.
– I front innen miljøvennlige løsninger
Tore Ramlo ser frem til økt samarbeid med Betong Øst og beskriver satsingen som
spennende.
– Betong Østs kunder skal med dette se vår handlekraft der vi rigger for å imøtekomme deres krav og forventninger. Vi må være i front som en ledende aktør innen miljøvennlige løsninger og skal benytte opparbeidet kompetanse fra egen transportvirksomhet, Ramlo Sandtak, slik at vi kan tilby de mest konkurransedyktige transportløsningene som er å finne i regionen. Strategien er klar og tydelig, og selskapet skal investere godt de kommende årene, sier Tore Ramlo, deleier av Ramlo Sandtak.
![Stålbrua ble jekket på plass over elva Tunna i løpet av 23. og 24. mai. Brua er 150 meter lang, og det lengste spennet er på 55 meter.](https://images.gfx.no/130x87/2842/2842146/foto%25202.jpg)
Brukte to dager på å jekke riksvei 3-bru på plass