Det er Discovery Science som i dag kler seg i ny drakt.
Ifølge tv-kanalen selv skal relanseringen bety flere tøffere, freshere og raskere programmer, men fortsatt med et vitenskapelig og teknologisk tilsnitt.
– Mer allment
– Discovery Science flytter seg nå over i allmennheten, og appellerer til Facebook-generasjonen som er blitt inspirert av hvordan vitenskap og teknologi har gitt dem nye muligheter.
– Vi trekker typisk til oss menn i alderen 18-39 år som er interessert i og fascinert av menneskelig framgang, vitenskapelige oppdagelser og menneskene bak disse oppdagelsene. Vi glemmer likevel ikke de unge mennene som rett og slett er interessert i gadgets og teknologi, sier viseprogramsjef Marian Williams i en pressemelding.
Fire satsingsserier
Spørsmålet er hvordan tv-kanalen skal få den utpekte målgruppa si, facebook-brukere, over fra pc- til tv-skjermen.
Svaret kan være de fire seriene som skal oppta mye av sendeflata framover:
Programmet med den selvforklarende tittelen «Stilige saker og hvordan de virker», romprogrammet som tar for seg stormaktenes kappløp til den røde månen «Med kurs for Mars», internetthistorieprogrammet «Nedlasting: Den virkelige historien om nettet» og «Hvordan den lages» – serien som gir forklaringen på hvordan hverdagsgjenstander konstrueres og produseres.