-Målet var å ferdigstille hele prosjektet i løpet av 2017. Men det greier vi ikke, forteller prosjektleder Lars Magnar Røneid.
Selve Jobergtunnelen ble tatt i bruk i september. Det som gjensto var å bygge opp en 120 meter lang strekning av riksvegen, som raste ut i Granvinsvatnet i april 2016.
-Her er valgt en løsing med cellespunt. Dette arbeidet har tatt lengre tid enn det vi forutsatte i den opprinnelige framdriftsplanen. Men i løpet av denne uka avsluttes puntarbeidet, forteller Røneid til Våre Veger.
-I tillegg er det nettopp kommet krav om å masseutskifte strekningen sør for rasgropa og bytte ut frostsikringslaget i stein med lettklinkel (leca). Deretter skal vi bygge opp igjen riksvegen over cellespunten og fylle igjen rasgropa på innsiden. Dette arbeidet vert først ferdig våren 2018, konstaterer, Lars Magnar Røneid.
Det var anleggsarbeidene på stedet som forårsaket av deler av riksvegen raste ut i Granvinsvannet i vår, har en granskningsrapport slått fast i etterkant.