Student Heidi Goa fra Ås i Akershus vant Statkrafts profilkampanje.
Goa er dermed en av de første som blir eier av den nye elbilen fra Think. Ifølge Statkrfat deltok 25.000 på selskapets hjemmesider.
Profilhjelp
Statkraft trengte hjelp til å bygge opp kjennskap til hva Statkraft egentlig driver med. Mange har hørt navnet, men vet lite om virksomheten. Løsningen ble å lansere en konkurranse.
Blant de rundt 6.000 som svarte korrekt, var Heidi Goa.
Vinneren er student på Universitetet for miljø- og biovitenskap på Ås.
Deler gevinsten
Heidi Goa svarte riktig på oppgaven og hadde den beste begrunnelsen for hvorfor hun burde vinne en miljøbil.
Hun deler gevinsten med sin 3 år gamle datter. I konkurransen skulle deltakerne peke ut ulike kilder til ren energi.
Bra oppslutning
- Vi er svært fornøyd med oppslutningen om kampanjen, og er glade for at elbilen går til noen som virkelig vet å sette pris på å kjøre miljøvennlig, sier merkevaresjef Torbjörn Valfridsson i Statkraft.