Målet med tilsynet var å undersøke om Statens vegvesen, Region vest, tek i vare sikkerheita for trafikantane ved arbeid i tunnelar.
Fem oppgraderingsprosjekt vart undersøkt, blant anna ved inspeksjonar av arbeidsvarsling i Gudvangatunnelen, Fretheimtunnelen, Onstadtunnelen, Bømlafjordtunnelen og Lyderhorntunnelen. Vegtilsynet undersøkte om det vart gjort ei vurdering av risikoen for trafikantane, og om arbeidsvarslinga var i samsvar med krav. I tillegg vart det undersøkt om regionen har eit styringssystem som sikrar at arbeidsvarslinga vert kontrollert og følgt opp.
Regionen har sett i verk fleire tiltak for å betre arbeidsvarslinga. Likevel fann Vegtilsynet, gjennom inspeksjon, alvorlege feil i fire av dei fem undersøkte prosjekta. Det står difor att eit arbeid med å få sikkerheita til trafikantane godt nok teke i vare ved arbeid i tunnelar.
Vegtilsynet fann at regionen:
- ikkje har utført risikovurderingar som avdekker alle farlege forhold for trafikantane som følge av tunnelarbeidet;
- ikkje har sikra at det i arbeidet med arbeidsvarslingsplanar er utført risikovurderingar som avdekker alle farlege forhold for trafikantane;
- ikkje sikrar at risiko som er påpekt i den overordna risikovurderinga vert tatt omsyn til i risikovurderinga for arbeidsvarslingsplanane;
- ikkje tek i vare sikkerheita til trafikantane godt nok når det vert arbeidd i tunnelane;
- ikkje i tilstrekkeleg grad har sjekka at arbeidsvarslinga er relevant for det arbeidet som vert utført og at arbeidsvarslingsplanen vert følgt;
- brukte ledebil i samsvar med krav;
- ikkje har et styringssystem som sikrar tilstrekkeleg informasjon til å vurdere og sette i verk tiltak for kontinuerleg forbetring når det gjeld arbeidsvarsling.
Vegtilsynet fann fem avvik som vil bli følgt opp med Region vest. I tillegg vart det gjort ein observasjon.