– Vi ønsker selvsagt å støtte opp om norsk industri og maritim verdiskapning og her er det store muligheter for å inngå spennende og langvarig samarbeid, sier hun i en pressemelding.
Ferjefri E39 skal halvere reisetiden mellom Kristiansand og Trondheim og erstatte ferjer med nye marine konstruksjoner.
– På investeringsprosjekter har anleggsentreprenører tradisjonelt sett vært vår kontraktspart, og har gjennomført bygging av tunneler, veger og konstruksjoner. Vi har i mindre grad kjøpt varer direkte fra leverandører til den utførende parten. Siden Fergefri E39 er et helt unikt prosjekt, ser vi på alternative løsninger for å sikre at vi får gjennomført prosjektene våre, forklarer Dunham.
Eksempelvis vil en flytebru til kryssing av Bjørnafjorden innebære en stor og kostbar leveranse av stålelementer. Vi ønsker derfor å gå i dialog med et marked som har god og lang erfaring med prosjektering av denne typen leveranser, fortsetter hun.
– Vi tror at bransjetreffet blir interessant både for industri som har erfaring fra offshore, stål, olje, gass, verft og rederier. Det blir spennende å knytte nye kontakter og undersøke mulighetene for å kunne inngå samarbeid med en bransje som har lang erfaring med marine konstruksjoner. På bransjetreffet vil de få ytterligere informasjon om forventet arbeidsvolum fremover slik at de kan begynne å planlegge et eventuelt samarbeid med oss.