E39 STORD-OS

Vegvesenet planlegger nok et gigantprosjekt - ønsker dialog med bransjen

Med et styringsmål for kostnader på 38,5 milliarder 2021-kroner, blir Hordfast-prosjektet et av de største samferdselsprosjektene som noen gang er bygget i Norge.

Hordfast-prosjektet blir et av de største samferdselsprosjektene som noen gang er bygget i Norge.
Hordfast-prosjektet blir et av de største samferdselsprosjektene som noen gang er bygget i Norge. Illustrasjon: Statens vegvesen/Vianova Baezeni/AMCDissing & Weitling
Jarle SkoglundJarle SkoglundJournalist
8. sep. 2021 - 09:58

I NTP 2022–2033 ligger prosjektet inne med forventet byggestart i slutten av første periode (2022–2027). Parallelt med at det utarbeides reguleringsplan for den 55 km lange strekningen mellom Ådland på Stord og Svegatjørn ved Os, har Statens vegvesen startet arbeidet med å få på plass en kontrakts- og anskaffelsesstrategi.

Prosjektleder Sverre Ottesen i Statens vegvesen.
Prosjektleder Sverre Ottesen i Statens vegvesen.

Det ønsker de å utforme i tett kontakt med bransjen, og inviterer derfor entreprenører, leverandører og rådgivere til et digitalt informasjonsmøte om prosjektet, fredag 24. september.

Her er programmet:

1. Innledning om Statens vegvesen og planer for E39 mellom Stavanger og Bergen ved utbyggingsdirektør Kjell Inge Davik.

2. Overordnet presentasjon av E39 Stord-Os, Ådland-Svegatjørn
ved prosjektleder Sverre Ottesen.

3. Vegdelen i prosjektet - en mer detaljert beskrivelse
ved planleggingsleder Jonas Dalland.


5. De to store bruene i prosjektet - en mer detaljert beskrivelse
ved prosjektleder Kjell Håvard Belsvik.

6. Foreløpige tanker om kontraktstrategi og gjennomføring av anskaffelser
ved prosjektleder Sverre Ottesen.

7. Ønske om dialog med bransjen og 1-1-møter

Møtet blir gjennomført på Teams.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.