Løype Anleggsdrift fra Gausdal har gitt et anbud på 58,475 mill. Tredje og siste deltaker i anbudskonkurransen er Gjermundshaug Anlegg fra Alvdal, som vil ha 59,225 mill.
Byggeleder Per Magne Hagemoen er fornøyd med prisene. Det laveste anbudet ligger omtrent der det skulle, i følge Vegvesenets beregninger.
Storhovearmen er en forbindelse mellom E6 og fylkesveg 312. Den vil gi enklere forbindelse mellom E6 og Høgskolen og området omkring. I dag må man kjøre langt på fylkesveg 312 for å komme ut på E6 uansett om man skal sørover eller nordover.


Den nye forbindelsen blir 1 250 meter lang og 7,5 meter bred. På denne strekningen skal det gå gang/sykkelveg parallelt med kjørebanen. Den blir 3,5 meter bred. Entreprisen omfatter også arbeid på tilstøtende veger. De berørte strekningene er på 500 meter til sammen.
Det er også en opsjon på 500 meter veg og 250 meter gang/sykkelveg. Prisen på dette arbeidet er ikke inkludert i anbudssummene. Den blir regnet ut på bakgrunn av enhetsprisene, hvis opsjonen blir utløst. Det må avgjøres innen 6. januar neste år.
Storhovearmen skal krysse Dovrebanen på en 44 meter lang trebru. Mens den monteres kan det ikke gå togtrafikk. Montasjen kan skje i løpet av en 57 timer lang togfri periode i oktober, men dette er ikke noe krav fra byggherren. Det blir flere muligheter i løpet av anleggstiden.
Vedståelsesfristen går ut 23. august. Vegvesenet regner med at arbeidet kommer i gang i samme måned. Innen 1. juli neste år må jobben være gjort.
Storhovearmen er det siste delprosjektet i en vegpakke som er kjent som 255-pakken. Bompengeandelen ligger på rundt 50 prosent.