De andre anbyderne er Kruse Smith (49,8 mill.), Skanska (52,5 mill.) og Bilfinger (59,7 mill.).
Prosjektleder for gjenoppbygging av brua, Arvid Veseth slapp ubehagelige overraskelser på denne litt spesielle jobben. - Prisnivået er omtrent som ventet, sier han.
Mofjellbekken bru vest, er det offisielle navnet på brua, men den blir ofte omtalt som Skjeggestad bru på grunn av misvisende skilting.
Brua får en lengde på 229 meter fordelt på seks spenn. Overbygningen får kassetverrsnitt.
Spenninndelingen blir den samme på den nye brua som på den som er revet, men alle pilarene bortsett fra én er fjernet. Den ene pilaren var fundamentert på fjell. Det var også begge landkarene. De skal inngå i den nye brua.
Pilarene som er revet, var fundamentert på stålkjernepæler til fjell. De nye pælene skal stå utenfor de gamle. Dermed slipper man å ta opp de gamle. Pælingen inngår ikke i brubyggingen. Den utføres av Skanska etter en avtale med Vegvesenet. Hensikten med avtalen var å få fortgang i byggingen av den nye brua.
Nybrua skal stå ferdig i begynnelsen av juli neste år. Bakkeplaneringen ved siden av brua fullføres senere.