En samarbeidsavtale mellom NHO-foreningen Norsk Industri og Eliaden skal bidra til å gi et løft for neste messe, som skjer 1.–3. juni 2016.
– Dette er et grep for å favne nye grupper i industrien. På Eliaden vil de besøkende også kunne treffe deler av norsk industri som i disse omstillingstider må tenke nytt og finne nye markeder, blant annet olje, gass og maritim sektor, sier Stein Lier Hansen (t.h), administrerende direktør i Norsk Industri.
Automatisering blir viktigere
Stein Hjelmås (t-v), prosjektdirektør i Eliaden sier at også automatisering skal vies større oppmerksomhet på messen i 2016.
– Vi skal også bli tydeligere og friskere i markedsføringsarbeidet. Budskapet skal spisses mot de ulike fagområdene. Eliaden skal bli enda mer synlig i elektro-, energi- og automatiseringsbransjen, sier Hjelmås.
Han legger til at det også er et mål å få med de store aktørene, og at han er glad for at 58 bedrifter, blant dem ABB, Eaton, SG, Castor, Micro Matic, Øglænd og Cenika allerede har bestilt stand til 2016.
Les også: Kulturen i industrien har endret seg mye, og utviklingen videre må styres i riktig retning