I Volkswagens nye elektriske konseptbil ID 2all har designerne gjeninnsatt de fysiske knappene som i stor grad har blitt borte i moderne biler de siste årene.
Nå sier selskapets designer Darius Watola at de også vil følge dette designelementet for interiør i samtlige nye modeller, ifølge det britiske nyhetsstedet autocar.co.uk.
![Kundene ønsker flere fysiske knapper, ifølge interiørdesigner for Volkswagens konseptbil ID 2all. <i>Foto: Ingo Barenschee/Volkswagen</i>](https://images.gfx.no/290x/2819/2819956/DB2023AU00182_large.jpg)
Det nye interiøret i Volkswagen ID 2all har en rekke fysiske og bakgrunnsbelyste knapper for klimakontroll, og en roterende kontroller på midttunnelen for å styre skjermen på dashbordet over.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Berøringsskjermene som kom med i bilfabrikantens Mk8 Golf og ID 3, har vist seg å være upopulær blant kundene, og skal ha ført til at selskapet nå gjeninnfører de fysiske knappene.
Konseptbilen ID 2all ble vist offentlig for første gang 15. mars i år og skal etter planen komme i produksjon innen 2026.
Ifølge selskapets nettside skal bilen ha en startpris på 25.000 euro, omtrent 280.000 norske kroner, og en rekkevidde på 450 km.
![Øystein R. Borgersen kjenner på noritt-pulver fra Titania, den viktigste ingrediensen i den nye lavkarbonbetongen.](https://images.gfx.no/130x87/2846/2846160/Cemonite%2520noritt%2520betong%2520sement%2520lavkarbon.jpg)
Fabrikken er den første av sitt slag i Norge