Her i Norge har de ikke slått an i det hele tatt.
Her til fjells skal det være stasjonsvogn, minibuss, Toyota Corolla - eller noe skikkelig digert noe.
I tillegg til smarts vanlige Tridion sikkerhetscelle og karosseripaneler i to ulike materialer og farger – dette er bygg-elementer som gjør at bilene skiller seg ut fra mengden - har smart crosstown showcar demonterbar frontrute, elektrisk drevet cabriolet, ekstra brede hjulhus og spesialdesignede 16” lettmetallfelger med dekk 205/50.
Interiøret har en rekke - enten helt nye eller - fullstendig oppgraderte elementer. For eksempel inngår en såkalt Personal Digital Assistant (PDA) med integrert navigasjonssystem.
Romfølelse
Også dashbordets design er endret i forhold til vanlig smart, og gir et godt inntrykk av hvordan et instrumentpanel som skal tilfredsstille USA-krav vil kunne se ut.
Dette går imidlertid ikke på noen måte ut over den romfølelsen i interiøret som preger alle smartmodeller, heter det fra velorientert hold i DaimlerChrysler.