Foto: Arash A. Nejad

I dette veiprosjektet i Trøndelag handler mye om å håndtere kvikkleire. Derfor er Vollselva hevet med tre meter og erosjonsikret mot storflom.
Også i veilinjen fra brua og til Forbordsfjelltunnelen er det leire og kvikkleire. Her ligger det belastning et års tid for å pakke massene og ta ut setninger.
Her ved Kleiva krysser nyveien elva Vulua. Denne korte dagstrekningen er den dyreste målt i pris per meter.
SAMFERDSEL

Tunnelarbeidet på E6 gikk lettere enn ventet – så møtte de den fryktede kvikkleiren

Inne i tunnelene gikk arbeidet mye glattere enn ventet. Utendørs: «Betydelige utfordringer», ifølge prosjektsjefen. Hovedårsaken er kvikkleire.

Gi bort artikkelen
2 Kommentarer
Arash NejadArash NejadFotojournalist
22. sep. 2024 - 14:51
Bjørn Olav Amundsen

Har du tips til meg?

Jeg skriver om mye forskjellig, men mest om bygging og drift av veier og om samferdsel. Kontakt meg gjerne om du har tips eller noe du mener jeg burde skrive om.
Tlf: +47 932 45 308
E-post: boa@tu.no

Gi bort artikkelen
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.