Oppdraget heter TS tiltak E39 Stord og Tysvær, og handler om utbedringer etter en trafikksikkerhetsrevisjon. Det er først og fremst rekkverk det er snakk om, men der det er mulig skal sideterrenget til veien utbedres og sikres. Det kan innebære å meisle fjell/stein, fjerne trær og stubber, forlenge stikkrenner, jevne ut sideterreng eller bytte ut skilt som ikke er påkjøringsikre.
For rekkverkets vedkommende: Dagens rekkverk på trestolper skal fjernes, og det skal monteres nytt rekkverk på stålstolper.
Vegvesenet anslår at 4500 meter rekkverk skal fjernes, og 8200 meter nytt rekkverk i stål skal monteres. Trolig vil det bli bruk for 270 m3 knuste grusmasser til utbedring av sideterreng.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Arbeidene skal være ferdige innen utgangen av november i år.
Vegvesenet holder tilbudskonferanse 29. juni, og tilbudsfrist er 8. august.
![- Vi var noe skeptiske til tipsene fra konkurrenten til Killingmo Freseservice, fortalte seniorrådgiver Leif Holst-Larsen (tv.) i krimenheten i Statens vegvesen. Tirsdag la han fram noe av det etterforskningen har kommet fram til. T.h. aktor Sigbjørn Arneberg.](https://images.gfx.no/130x87/2835/2835622/20240403-TB-119.jpg)
Killingmo-saken: – 571 arbeidsdager på over 16 timer