A 350 vil grovt sett få de samme egenskaper som A330/A340.
De kan opereres av piloter som er sjekket ut på A330/A340, noe som åpner for kostnadseffektiv drift.
Samtidig avduker Airbus sin kjempe - A380 - flyet som tar opp konkurransen med Boeing om jumbofly. A380 presenteres tirsdag 18. januar for europeiske storfolk ved hovedkvarterer i Blagnac i Frankrike.
A380 skal ta 800 passasjerer - mot maks 490 i Boeings ærverdige 747 Jumbojet.
Markedet for langdistanseflygninger er stadig mer segmentert når det gjelder størrelsen på flyene og rekkevidder.
Uavhengige analyser viser ifølge Airbus at markedet for 250/300-setere vil utgjøre rundt 3.100 fly i løpet av de neste 20 år.
Airbus satser på å få minst halvdelen av dette markedet. Fra før av har Boeing signalisert sitt markedsnærvær med 250-seteren Dreamliner.