Konkurransen om denne rammeavtalen ble lyst ut i starten av mai.
Åtte rådgivningsselskaper har meldt seg på i konkurransen:
- Sweco Norge
- WSP Norge
- Transportøkonomisk Institutt
- Asplan Viak
- BDO
- Oslo Economics
- Menon Economics
- Vista Analyse
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1338,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848265/hp_day2_ernesto_beach_robert_0342_shot_124%2520(1).jpg)
I denne konkurransen er det et to-konvolutt-system. Evalueringsteamet hos oppdragsgiveren er ikke kjent med selve pristilbudene mens de vurderer tildelingskriteriet kvalitet hos hver tilbyder.
Bakgrunn for rammeavtalen: Nye Veier bruker samfunnsøkonomisk lønnsomhet som et kriterium for prioritering når rekkefølgen av utbygginger skal bestemmes. Selskapet jobber aktivt for å øke nytten og redusere kostnadene i alle faser av prosjektene, slik at den samfunnsøkonomiske lønnsomheten øker.
Nå har selskapet behov for ekstern bistand til arbeid med samfunnsøkonomiske problemstillinger.
![Rammeavtalen handler om forskjellige arbeider for å bedre trafikksikkerheten på de to riksveiene.](https://images.gfx.no/130x87/2837/2837276/20200426_142041.jpg)
Agder: Riksveier skal rustes opp for inntil 50 millioner