Konkurransen om denne rammeavtalen ble lyst ut i starten av mai.
Åtte rådgivningsselskaper har meldt seg på i konkurransen:
- Sweco Norge
- WSP Norge
- Transportøkonomisk Institutt
- Asplan Viak
- BDO
- Oslo Economics
- Menon Economics
- Vista Analyse
I denne konkurransen er det et to-konvolutt-system. Evalueringsteamet hos oppdragsgiveren er ikke kjent med selve pristilbudene mens de vurderer tildelingskriteriet kvalitet hos hver tilbyder.
Bakgrunn for rammeavtalen: Nye Veier bruker samfunnsøkonomisk lønnsomhet som et kriterium for prioritering når rekkefølgen av utbygginger skal bestemmes. Selskapet jobber aktivt for å øke nytten og redusere kostnadene i alle faser av prosjektene, slik at den samfunnsøkonomiske lønnsomheten øker.
Nå har selskapet behov for ekstern bistand til arbeid med samfunnsøkonomiske problemstillinger.

Les også
De nye fjerntogene er forsinket