IKT

Bedrifts-IP fra Telenor

Tore StensvoldTore StensvoldJournalist
7. jan. 2005 - 09:53

IP-telefoni innebærer at telefoni foregår over datanettet.

Telefonitjenester kan derfor integreres med epost og meldingstjenester, eller felles katalogtjenester avhengig av mottakers tilgjengelighet.

Med IP-telefoni kan man også enkelt sette opp konferanser som i tillegg til tale kan inneholde video og deling av informasjon ved hjelp av dokumenter og presentasjoner.

- Vår løsning, som er utviklet i samarbeid med Alcatel Norge, gir fullverdig talekvalitet både ved intern-trafikk og ut mot det offentlige telefoninettet, sier divisjonsdirektør Anders Hauglie-Hanssen i Telenor divisjon Bedriftsmarked.

Som totalleverandør av telekommunikasjon i det norske bedriftsmarkedet, er det viktig for Telenor at IP-telefoni er integrert med deres øvrige løsninger.

- Vår IP-telefoniløsning gir full tilgang til Telenors andre telefonitjenester som blant annet sentralbord, kundekontakttjenester og konferansetjenester, sier Hauglie-Hanssen.



OVER DATANETTET: IP-telefoni fra Telenor er en taletjeneste levert over virksomhetens datanett isteden for i eget telefoninett.

ILL.: TELENOR

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.