Bergquist Maskin og Transport har lagt inn definitivt laveste bud på driften av de 876 kilometrene vei i den treårige Østfold nord-kontrakten.
Marginene til de tre andre tilbyderne er såpass store at det vel skal mye til for at noen annen får den.
Dette er tilbyderne på driftskontrakten 0102 Østfold nord 2019-2022:
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
Entreprenør | Tilbudssum eks. mva i kr. |
Bergquist Maskin og Transport | 190.417.720 |
Mesta | 256.755.448 |
Peab Anlegg | 259.875.275 |
Veidekke Industri | 289.998.613 |
Vegnettet er blant annet på 138 kilometer riksvei og 676 kilometer fylkesvei.
Oppdraget omfatter riksveier og fylkesveier med tilhørende anlegg i kommunene Våler, Hobøl, Skiptvet, Spydeberg, Askim, Trøgstad, Eidsberg, vestre del av Marker og Rakkestad, nordre del av Sarpsborg samt Moss og Råde nordøst for E6.
Byggherren har opsjon på å forlenge kontrakten med 12 måneder fra høsten 2022.
I 2014 ble kontrakten tildelt Oneco Veidrift, senere Veidrift, for 212,5 millioner kroner.
Veidrift meldte i januar at firmaet trekker seg helt ut av markedet for driftskontrakter, etter at firmaet dels ble sagt opp fra driftskontrakten i Vestfold Nord, og dels ble sagt opp fra Follo-kontrakten i fjor sommer.
NB: Tilbudene skal som vanlig kontrollregnes og evalueres.