DRIFT OG VEDLIKEHOLD

BMO og Mesta kjemper om stor elektrokontrakt i Hardanger og Sogn

Otera vil også ha oppdraget, men blir nok for dyre.

Tunneler, tunnelkontroll, elektro
Tunneler, tunnelkontroll, elektro Illustrasjonsfoto: Knut Opeide/Statens vegvesen
2. sep. 2021 - 05:53

Vegvesenet har bedt om tilbud på den nye driftskontrakten 9353 Hardanger og Sogn 2022-2027. Her handler det om drift og vedlikehold av elektro på riksveiene i kommunene Vaksdal, Voss, Ullensvang, Eidfjord, Ulvik, Vik, Aurland, Lærdal, Vang og Hol.

Disse tre firmaene har gitt tilbud på oppdraget:

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva.
BMO 75.844.443
Mesta 78.946.519
Otera 98.968.865

NB: Tilbudene skal evalueres og kontrollregnes før noe er avgjort.

Det kan bli et langvarig oppdrag hvis alle er fornøyd: Selve kontrakten varer fra 1. februar 2022 og ut august 2027. Og : Partene kan bli enige om å forlenge kontrakten i ytterligere ett, to eller tre år. Dessuten har byggherren uansett en opsjon på å forlenge kontrakten med ett år, når det måtte være.

Det 113 meter lange bulkskipet får en rekkevidde på 1900 nautiske mil ved et gjennomsnittlig bidrag fra vind. Skroget er designet av TNSDC og er spesialtilpasset påvirkningen fra vind samt at fartøyet er utstyrt med større ror enn vanlig.
Les også

Skal seile med rotorseil og hydrogen

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.