DRIFT OG VEDLIKEHOLD

BMO og Mesta kjemper om stor elektrokontrakt i Hardanger og Sogn

Otera vil også ha oppdraget, men blir nok for dyre.

Tunneler, tunnelkontroll, elektro
Tunneler, tunnelkontroll, elektro Illustrasjonsfoto: Knut Opeide/Statens vegvesen
2. sep. 2021 - 05:53

Vegvesenet har bedt om tilbud på den nye driftskontrakten 9353 Hardanger og Sogn 2022-2027. Her handler det om drift og vedlikehold av elektro på riksveiene i kommunene Vaksdal, Voss, Ullensvang, Eidfjord, Ulvik, Vik, Aurland, Lærdal, Vang og Hol.

Disse tre firmaene har gitt tilbud på oppdraget:

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva.
BMO 75.844.443
Mesta 78.946.519
Otera 98.968.865

NB: Tilbudene skal evalueres og kontrollregnes før noe er avgjort.

Det kan bli et langvarig oppdrag hvis alle er fornøyd: Selve kontrakten varer fra 1. februar 2022 og ut august 2027. Og : Partene kan bli enige om å forlenge kontrakten i ytterligere ett, to eller tre år. Dessuten har byggherren uansett en opsjon på å forlenge kontrakten med ett år, når det måtte være.

Nedre Røssåga transformatorstasjon er en viktig stasjon i sentralnettet i Nordland. Strømnettet i Norge får nye utfordringer med å balansere strømmen og unngå flaskehalser etter hvert som vi får mer strøm fra sol og vind.
Les også

KI gir mer stabil strømforsyning fra sol og vind

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.