Den nye bakromsløsningen MultiPac, som ikke er synlig for kunder, men vesentlig for butikkpersonalet, stakk av med prestisjeprisen for produktdesign.
Tomra konkurrerte med 1800 selskaper og 4.515 produkter i denne kategorien. 30 internasjonale eksperter undersøkte, testet og evaluerte hvert eneste produkt, ifølge en pressemelding fra Tomra.
Bred evaluering
Juryen evaluerte de registrerte kandidatene etter en rekke ulike kriterier som innovasjonsnivå, funksjonalitet, hvor selvforklarende produktet er i bruk og miljømessig bærekraftighet.
– MultiPac er en av de mest nyskapende løsningene som TOMRA Collection Solutions har presentert til markedet på flere år, sier sier leder av TOMRA Collection Solutions, Håkon Volldal.
Enklere hverdag
Han hevder at MultiPac med sin funksjonalitet og intuitiv håndtering revolusjonerer automatisert håndtering av tomme drikkebeholdere.
– Det gjør hverdagen enklere for butikkpersonalet, sier Volldal.
Global designpris
Designprisen "red dot" ble første gang delt ut i 1955 og er i dag en av de mest anerkjente prisene internasjonalt innenfor produktdesign.
Med mer enn 14 000 kandidater fra over 70 land er «red dot» en virkelig global designkonkurranse.