DRIFT OG VEDLIKEHOLD

Det ble for dyrt: Korona-kontrakten for E136 Lora-Dombås er lyst ut på nytt

Bevilgningene var på 15 millioner, men laveste tilbud var nesten dobbelt så høyt.

Utbedring av blant annet teleskader inngår i vedlikeholdskontraktene som er lyst ut på E136 og E6 i Gudbrandsdalen.
Utbedring av blant annet teleskader inngår i vedlikeholdskontraktene som er lyst ut på E136 og E6 i Gudbrandsdalen. Foto: Vegar Antonsen/Statens vegvesen
19. mai 2020 - 12:29

I dag, 19. mai, har vegvesenet kunngjort ny konkurranse for vedlikeholdstiltak på og langs E136 Lora-Dombås i Innlandet fylke.

Kontrakten var en av to såkalte korona-kontrakter i Gudbrandsdalen som Vegvesenet lyste ut 4. mai, med tilbudsfrist 15. mai. Fire firmaer leverte pristilbud på arbeidene på E136 Lora-Dombås.

Men de prisene var for høye.

– Vi har en ramme for bevilgningene, og tilbudene var ganske mye høyere enn ramma. Nå har vi gjort en revisjon av mengdene og lyst ut oppdraget på nytt, sier Vegar Antonsen i Vegvesenet til Veier24.

Konsekvensen er oppstarten for arbeidene blir rundt to uker forsinket.

Så nå er det altså kommet en ny utlysing av samme kontrakt, og frister og mengder er endret. Delfrist er 10. juli for masseutskifting på en strekning. Sluttfrist er 15. oktober i år.

Generelt dreier arbeidene seg om grøfting, stikkrenneutskifting, masseutskifting, forsterkning, armering og asfaltering.

Vegvesenet holder tilbudskonferanse på Skype 27. mai.

Frist for å gi tilbud er 3. juni.

Offshorefartøyene som bygges for Capital Offshore blir spekket med utstyr fra Kongsberg Maritime. Skipene på 95 meter og 5800 dødvekttonn er designet av MMC i Polen.
Les også

Største utstyrskontrakt for Kongsberg Maritime noensinne

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.