PROSJEKTER

Disse 11 vil bygge den nye veien opp mot Ørskogfjellet

Sterk interesse for å utbedre rundt 2800 meter vei på Sunnmøre.

Modell av hvordan ny E39 på sørsiden av Ørskogfjellet er tenkt å se ut.
Modell av hvordan ny E39 på sørsiden av Ørskogfjellet er tenkt å se ut. Illustrasjon: Statens vegvesen
27. nov. 2020 - 14:56

Konkurransen om å utvide en problematisk strekning av E39 på sørsiden av Ørskogfjellet ble lyst ut i begynnelsen av oktober.

Senere ble konkurransen avlyst for å endre litt på kvalifikasjonskravene, og så lyst ut på nytt.

Nå er fristen gått ut, og hele 11 firmaer har meldt seg på.

– Deltagelsen er vi naturlig nok godt fornøyd med! sier prosjektleder Ole Kristian Birkeland i en epost til Veier24.

Dette er de 11 firmaene som har meldt sin interesse for konkurransen: 

  • Aco Anlegg
  • Aurstad Tunnel
  • Consto Anlegg Midt
  • Entreprenørservice
  • Fosse Maskin og Transport for arbeidsfellesskapet FH Anlegg DA
  • Hæhre Entreprenør
  • Lesja Bulldozerlag
  • Mekvik Maskin for arbeidsfellesskapet Nordmøre Maskinlag
  • Mesta
  • Risa
  • Romarheim Entreprenør

Vegvesenet vil nå gå gjennom alle tilbudene og velge ut tre eller fire tilbydere som blir invitert til å gi tilbud på jobben.

Lengden på hele prosjektet er cirka 2,8 kilometer, hvorav rundt 1,8 kilometer blir trefeltsvei med forbikjøringsfelt.

Prosjektet skal være ferdig 8. juli 2022.

Sigs-betong er brukt i en del av støyskjermen på Ramstadsletta.
Les også

E18 Vestkorridoren: Vegvesenet tester ut avfallsprodukt i betong

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.