I mai lyste Statens vegvesen ut kontrakten om å oppgradere fylkesvei 440 Byhaugtunnelen i Stavanger. Kontraktsverdien er anslått til 110-115 millioner kroner.
Disse fem har søkt om å bli prekvalifisert for oppdraget med tunnelen:
- Bravida Norge/Bertelsen & Garpestad
- Kruse Smith Entreprenør
- Mesta
- Risa
- Skanska Norge
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
Kontrakten omfatter rehabilitering av teknisk anlegg, vifter, lysarmaturene og forlengelse av tunnelen mot nord med en 150 meter lang kulvert, slik at den får tilpasset geometrien mot eksisterende vei.
Kontraktsformen er altså utførelsesentreprise med prekvalifisering og forhandling.
Arbeidet er planlagt med oppstart i oktober, og byggetiden er estimert til 15 måneder.
![Bergen har i dag 102 elektriske Yutong-busser operert av Tide. Bildet er tatt i Christies gate ved Festplassen i Bergen.](https://images.gfx.no/130x87/2833/2833819/IMG_6508.jpg)
Les også
400 kinesiske busser i Norge: Advarer om høy risiko for menneskerettighetsbrudd