19. juni gikk fristen ut i andre tilbudsrunde i denne konkurransen.
Bymiljøetaten opplyser at disse to tilbudene da hadde kommet inn:
Entreprenør | Tilbudssum i kr. eks. mva. |
EF Drift | 44.943.325 |
Hadeland Maskindrift | 51.040.850 |
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1338,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848265/hp_day2_ernesto_beach_robert_0342_shot_124%2520(1).jpg)
NB: De oppgitte prisene er pr. år.
EF Drift er tildelt kontrakten.
Denne kontrakten gjelder i utgangspunktet for to år - men med mulighet for forlengelse i inntil to år - og var oppgitt å ha en verdi på 300 millioner kroner eks. mva.
![Kart over driftskontrakten for de sørøstlige delene av Oslo kommune. <i>Illustrasjon: Oslo kommune</i>](https://images.gfx.no/290x/2586/2586984/Driftskart%252BSorost%252BOslo.jpg)
Dette er andre gangs utlysing av denne konkurransen. Første utlysingen skjedde i februar i år, først med tilbudsfrist 1. april. Senere ble fristen utsatt til 17. april.
12. mai avlyste Oslo kommune konkurransen om den nye driftskontrakten for Oslø sør-øst på grunn av «uklarheter og motstrid i konkurransedokumentene».
I et intervju med Veier24 14. mai forklarte seksjonssjef Joakim Hjertum i Bymiljøetaten at den nye kontrakten med korrigert konkurransegrunnlag skulle lyses ut så fort som mulig. og den ble kunngjort i slutten av mai.
![Ruter-sjef Bernt Reitan Jenssen forhandler med Sporveien og Unibuss om løsninger på sistnevntes økonomiske problemer.](https://images.gfx.no/130x87/2837/2837830/original.jpg)
Ruter-sjefen: – Noe av det vanskeligste vi har stått i, fordi konsekvensene for passasjerene blir så store