E18 VESTKORRIDOREN

E18 Vestkorridoren: Åtte firmaer vil måle vibrasjoner under sprenging og spunting

Multiconsult er lavest i pris.

Skal bygges: Ny midlertidig omlagt E18 (3+3 kjørebaner) med langsgående støyskjermer.
Skal bygges: Ny midlertidig omlagt E18 (3+3 kjørebaner) med langsgående støyskjermer. Illustrasjon: Statens vegvesen
21. des. 2020 - 15:29

Dette oppdraget ble lyst ut i november, og går ut på å måle vibrasjoner i bygninger og konstruksjoner på E18 Lysaker-Ramstadsletta, som er første byggetrinn av E18 Vestkorridoren.

Disse åtte har levert inn tilbud på oppdraget:

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva. Sum alternativt tilbud, eks. mva.
Multiconsult Norge 5.502.500 -
Forcit Consulting 6.161.000 -
Protech Consult 6.571.000
Nitro Consult 7.822.745
Nexconsult 7.839.000
Vibcon 8.477.500
Rambøll Norge 8.596.000
Svend Ole Hansen ApS 30.500.000 1.750.000

NB: Tilbudene skal kontrollregnes og evalueres før noe er avgjort.

Deler av veganlegget på prosjektet E18 Lysaker-Ramstadsletta skal legges i tunnel. I daganlegget vil det være store og dype byggegroper.

Kartet viser oversikt over planområdet som omfattes av oppdraget. <i>Illustrasjon:  Statens vegvesen</i>
Kartet viser oversikt over planområdet som omfattes av oppdraget. Illustrasjon:  Statens vegvesen

– Vibrasjonsmålinger er nødvendig for å overvåke vibrasjoner på eksisterende bebyggelse og konstruksjoner etter sprengning, spunting og pigging. Vibrasjonsmålingene vil også bli brukt som dokumentasjon dersom det oppstår eventuelle skader på omkringliggende bebyggelse og konstruksjoner i forbindelse med anleggsarbeidene, sier delprosjektleder Kjetil Fløtre i Vegvesenet.

Planen er at arbeidet med vibrasjonsmålinger skal starte i juni 2021 og pågå under hele byggeperioden for E18 Lysaker-Ramstadsletta, altså ut 2028.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.