– Planlegging og forberedelse av E39 Stord-Os (Hordfast) pågår for fullt. Vi ønsker å ha en tett dialog med bransjen slik at de er tidlig involvert og godt orientert om hvordan vi planlegger prosjektets kontrakter i byggefasen, sier prosjektsjef Arve Tjønn Rinde i en pressemelding.
Markedsdagen blir arrangert som et heldagsmøte i Bergen 12. januar 2023.
– Vi er i gang med kontrakts- og anskaffelsesstrategien for prosjektet innen vei, tunnel, konstruksjoner, broer, automasjon (SRO) og elektro og vi håper så mange som mulig har anledning til å være med oss denne dagen. Vår intensjon er tett og god dialog med bransjen, understreker Tjønn Rinde i meldingen.


Det er påmelding innen 9. desember. Stedet er Hotel Quality Edvard Grieg på Sandsli i Bergen.
E39 Stord-Os
E39 Stord-Os, eller Hordfast, er et av de mest omfangs- og innholdsrike veiprosjektene i Norgeshistorien med sine 55 kilometer. Det skal binde sammen Vestlandet på en ny måte.
E39 Stord-Os skal åpne for større synergier og utvidet bo- og arbeidsmarkedsområde for befolkningen. Det vil kunne bidra til økt næringsvekst for Vestlandet.
Reguleringsplanen er under utarbeidelse. Tanken er at den skal sendes til Kommunal- og distriktsdepartementet i 2023.

NVE-kontroll: Kun Tibber som ikke brøt regler