Fristen for å bli ferdig er 1. januar 2021.
Entreprisen omfatter elektroinstallasjoner i Liafjelltunnelen og Bakliholtantunnelen. Parsellen er totalt på 5500 meter, og består av vei i dagen samt de to tunnelene.
Vei i dagen omfatter tilknytningsveger på begge sider av tunnelene. Liafjelltunnelen er 1990 meter lang, mens Bakliholtantunnelen er 360 meter lang. Begge har samme tunnelprofil: T8,5.


– Tunnelentreprenøren er ferdig nå til jul omtrent, og da kan vi begynne med elektro, sier prosjektleder Alf Harald Barosen i Vegvesenet til Veier24.
En kontrakt til
Men det kommer enda en kontrakt i dette prosjektet.
I september i fjor gikk et mer enn 200 meter bredt undersjøisk jordras på sørsiden av den nye tunnelen gjennom Liatinden. Ti dager senere ble det åpnet midlertidig vei forbi rasstedet.
– Her kommer det et eget oppdrag med blant annet å sette opp støttemurer og bygge permanent vei. Kontrakten lyses trolig ut ved årsskiftet, sier Barosen.
Tilbudsfrist for elektrokontrakten er 21. november i år.
- LES OGSÅ: Fylket bygger ny og rassikker vei, men må betale millioner i erstatning fordi gamleveien blir stengt