Ifølge Vegvesenet har en trafikksikkerhetsrevisjon kommet fram at en del tiltak er nødvendige ved E39 på Stord.
I denne kontrakten handler det om å rive eller utbedre dagens rekkverk, og montere nytt.
Kontraktsområdet ligger mellom Eide og Førland på Stord.
På ett punkt er det litt spesielt: Her trengs det montering av betongplater på dagens kulvert. Veibanen må følgelig stenges og entreprenøren må grave ned til kulvert. Så skal platene heises på plass før det fylles tilbake og legges på asfalt. Her trengs det planlegging mellom byggherre og entreprenør.
De generelle mengdene i denne kontrakten:
- Fjerning av rekkverk: 2400 meter
- Nytt rekkverk i stål: 2500 meter
- Knuste grusmasser for utbedring av sideterreng: 195 m3
Arbeidene beregnes å starte i august, og sluttdato er 30. oktober.
Det blir tilbudskonferanse på Teams 31. mai, og tilbudsfrist er 15. juni.
Skandaleprosjektet i Moss kan bli forsinket igjen