Disse fire har levert tilbud på dette oppdraget:
Entreprenør | Tilbudssum i kr. eks. mva. |
Lesja Bulldozerlag | 9.096.461 |
Aurstad Tunnel | 9.247.690 |
Mesta | 9.922.948 |
Kveen | 15.215.300 |
NB: Tilbudene skal kontrollregnes og evalueres før noe er avgjort.
Det har vært flere hendelser med flom- og jordskred i området, og Djupesvora er utsatt for både snøskred, sørpeskred og flaumskred.
– Vi skal utvide bassenget, slik at det har større kapasitet ved eventuelle skred og ved stor vannføring. Vi skal forlenge kulverten under veien inn i terrenget, og vi skal montere betongrekkverk mellom elva og veien, sier byggeleder Pål-Anders Rindal i Statens vegvesen i en pressemelding.
Det skal også bygges to adkomstveier oppe i terrenget, slik at det blir lettere å komme til ved opprensking av framtidige skred.
Arbeidet skal gjøres i år.
– Vi tar sikte på å signere kontrakt og komme i gang med arbeidet så snart som mulig. Fristen for å bli ferdig er 18. november, og en delfrist på å bli ferdig med skrednettene er 30. september, sier Rindal.
Veien har en gjennomsnittlig ÅDT på 1500. 19 prosent er lange kjøretøy.
Rådgiverbransjen: Ny mann i lønnstoppen