For en tre ukers tid siden søkte Vegvesenet etter en entreprenør til å avrunde prosjektet E39 Bjørset-Skei i Sunnfjord, og responsen har vært svært stor.
Ved tilbudsåpning i dag var det hele ti firmaer som hadde meldt seg på:
Entreprenør | Tilbudssum i kr. eks. mva. |
Fosse Maskin og Transport | 3.493.100 |
Augestad Maskin | 4.729.150 |
Torleiv Straume | 4.988.950 |
Mesta | 4.995.430 |
Maskinentreprenør Jostein Sunde | 5.555.250 |
Vassbakk & Stol | 7.354.433 |
Aurstad Tunnel | 7.555.100 |
Contexo | 8.601.000 |
Havnen Anlegg | 12.444.500 |
Volda Maskin | 17.357.434 |
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Se hvordan ny teknologi sikrer en av Norges eldste jernbanebroer
NB: Ingenting er avgjort før tilbudene er kontrollregnet og evaluert.
Oppdraget gjelder disse områdene:
- Deponi A er på cirka 50 dekar. På rundt 44 dekar skal det graves og legges drenering – totalt ca. 3000 meter. Etter at dreneringarbeidet er ferdig skal matjorda som ligger i ranker fordeles på området.
- Riggområdet sør for E39 er på rundt 14 dekar. Entreprenøren må løse opp i de underliggende massene før han legger ut oppranket matjord.
- Deponi B er på rundt 30 dekar. Det er et deponi for ubrukbare masser som skal tilbakeføres til beiteareal. Massene skal flyttes innenfor deponiområdet.
Les også
Her koster fem kilometer ny vei en tredjedel av vanlig pris