Vegvesenet har nå lyst ut sin første entreprise for utbyggingen av E18 Vestkorridoren utenfor Oslo.
Det er en forberedende kontrakt for entreprise E103 Strand-Ramstadsletta og er en del av E18 Vestkorridoren Lysaker-Ramstadsletta, etappe 1.
Det dreier seg blant annet om å bygge cirka 230 meter med rørspunt langs jernbanen vest for Høvik stasjon, riving av bygninger og omlegging av vann- og avløpsledninger.
Entreprisen består av følgende hovedarbeider:
Grunnarbeider og massehåndtering:
- Vegetasjonsrensk
- Grunnforsterkning med kalksementstabilisering og masseutskifting før oppfylling av adkomstrampe for rigg for rørspunt
- Oppfylling av steinfylling inn mot jernbanefylling som adkomstrampe for rigg for rørspunt
- Utlasting av steinfylling etter boring av rørspunt
- Prøvefelt og testforsøk kalksementstabilisering
- Rive- og saneringsarbeider
- Rive bygninger på seks eiendommer, inkludert kabler og VA-ledninger
Omlegging av teknisk infrastruktur:
- Etablere ny VA-trase mellom Kirkeveien og Høvikveien 2c. Arbeidene inkluderer styrt boring for VA-trase i berg under Drammensbanen, styrt boring i løsmasser, berguttak for bore- og mottaksgrop, etablering av nytt ledningsstrekk og tilkobling til eksisterende anlegg
- Omlegging av luftstrekk/kabelanlegg
- Spuntarbeider langs jernbane
- Cirka 3400 løpemeter rørspunt over cirka 230 meter langs jernbanen
- Sikringsskjerm på rørspunt
- Boring av stag og oppspenning i flere nivåer
Jernbanetekniske arbeider:
- Montere seksjonsisolator på kontaktledningsanlegg ved Høvik stasjon
- Anleggsjording og permanent jording av spunt
- Etablere nytt bardunfundament for KL-mast
- Setningskontroll av spor og KL-master og sporjustering ved behov
Entreprisen gjennomføres modellbasert.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Satset på nytt ERP-system: – Gjør oss i stand til et tettere samarbeid
Kontraktens varighet er altså satt til 12 måneder.
Frist for å gi tilbud på oppdraget er 2. september.