MARITIM

Hydrogensystem for fritidsbåt utvikles til proffmarkedet

Det hydrogenelektriske framdriftssystemet til daycruiseren Hyrex 28 vekker internasjonal interesse fra både fritidsbåtmarkedet og fra proff- og yrkesbåtsegmentet.

Ingeniør Mustafa Sabonichi (tv.) og prosjektleder Stian Bogen med det hydrogenelektriske systemet til Hyrex under utvikling i fjor høst. Brenselcellen fra Cummins (eks Hydrogenics) med Hyrex sitt egenutviklete sikkerhets- og kontrollsystem på benken til venstre og batterier på gulvet.r.
Ingeniør Mustafa Sabonichi (tv.) og prosjektleder Stian Bogen med det hydrogenelektriske systemet til Hyrex under utvikling i fjor høst. Brenselcellen fra Cummins (eks Hydrogenics) med Hyrex sitt egenutviklete sikkerhets- og kontrollsystem på benken til venstre og batterier på gulvet.r. Foto: Tore Stensvold
Gi bort artikkelen
Kommenter
Tore StensvoldTore StensvoldJournalist
1. aug. 2022 - 14:00
Gi bort artikkelen
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.