Her er det snakk om to rammeavtaler med rundt 14 måneders varighet, fra cirka 1. september i år og fram til 1. november 2021. I tillegg er det opsjon på ytterligere 12 måneder.
De to samlekontraktene heter henholdsvis Oppland Vest og Oppland Sør, og fylket akter å inngå avtale med en entreprenør i hver av dem.
Begge kontraktene kan dreie seg om følgende typer oppdrag, det være seg nyanlegg eller opprustningsoppgaver: Fortau, bussholdeplasser, gang- og sykkelveier, kollektivfelt, rundkjøringer, støyskjermer, støttemurer i granitt og betongkonstruksjoner, bergsikring, kant- og veiforsterkning, rekkverk og oppsetting av skilt.
Northvolt-sjefen går av. Håper at lån fra Scania kan redde selskapet
Samlekontrakt 2020-2021 Oppland Vest
Denne rammeavtalen gjelder først og fremst kommunene Gjøvik, Søndre Land, Nordre Land, Etnedal, Sør-Aurdal, Nord-Aurdal, Vestre Slidre og Øystre Slidre.
Forventet kostnadsramme er inntil 20 millioner kroner.
Et par eksempler på jobber som planlegges: Vedlikeholdstiltak på 19,2 kilometer av fylkesvei 2436 og 11,9 kilometer av fylkesvei 2432, samt en del mindre tiltak som blant annet en rasteplass og en kjettingplass.
Lokfører må selv oppdage skred: – Ingen tekniske varsler
Samlekontrakt 2020-2021 Oppland Sør
Denne avtalen gjelder primært kommunene Gran, Søndre Land, Nordre Land, Østre Toten, Vestre Toten og Gjøvik.
Her ser fylkeskommune for seg en kostnadsramme på inntil 25 millioner kroner.
Og disse prosjektene er planlagt med start i 2020-2021:
- 700 meter gang- og sykkelvei langs fylkesvei 2332 Vennolumsvegen-Trintom skole i Gran kommune
- Vedlikehold av 18,7 kilometer av fylkesvei 244
- Pluss tre mindre oppdrag på fylkesvei 33 og noen andre små prosjekter
Digital tilbudskonferanse holdes på Teams den 24. juni.
Og frist for å gi tilbud er 19. august.
Kunststykket å legge sten på sten: Nå kan steinbrua stå i nye 200 år