Dette er den samme produsenten som har levert togsett til NSB. Disse har viste seg ikke å tåle norsk vinter uten kraftige forbedringer.
MBTA har til nå mottatt 47 av totalt 100 togsett og betalt 140 mill. dollar av kjøpesummen. Listen over feil og mangler har, , vært svært lang. Det amerikanske selskapet har til nå brukt nærmere ti millioner dollar til modifikasjoner.
MBTA vil ikke lenger la Ansaldo-Breda ta i vognene de har mottatt, og overlatt reparasjonene og modifiseringene til andre underleverandører, ifølge Boston Globe.
Kort tid etter første leveranse i 1999 skapte bremsene vanskeligheter. Det har vært ni avsporinger på grunn av feil med hjulene.
På stasjonene blinker varsellamper som sier at dørene ikke er lukket - til tross for at alle dørene er lukket. Ved andre tilfeller lar ikke dørene seg lukke. Drivverket har også skapt vanskeligheter.
Totalt er det registrert 329 feil som har ført til driftsstans, som er tre ganger så høyt som normalen.