Og som hun selv presiserte: Hun kunne ikke ta så mye av æren for den nye E6-strekningen fra Havnekrysset til Kvithammar ved Stjørdal, siden prosjektet var godt i gang når hun begynte som statsråd.
Med denne siste strekningen er hele ombyggingen av E6 forbi Stjørdal og Værnes ferdig. Kun detaljer og finpuss gjenstår.
- Vi åpner en moderne og trafikksikker veg to og en halv måned før det var planlagt, og budsjettet er holdt, sa statsråden, som også understreket vegene betydning for utviklingen av stedet Stjørdal.
Det er investert nær en milliard kroner på Stjørdal. For noen år siden var det mange trafikkulykker og køproblemer på Stjørdal. - Nå har vi bygd en mye sikrere E6 med langt bedre trafikkapasitet, sier prosjektleder Harald Inge Johnsen i prosjekt E6 Trondheim Stjørdal. - Vi har bidratt til god byutvikling på Stjørdal med Tangtunnelen som binder sammen byen og sjøen, og det er fullført et ringvegsystem rundt sentrum gjennom Ringveg Nord.
Dette omfatter prosjektet som nå er åpnet:
- 5 km ny firefelts E6 med midtdeler
- Betongtunneler, bruer og tre kryss på E6
- Ny port til Stjørdal med ny jernbanebru over E14
- 1,7 km Ringveg Nord med gang- og sykkelveg
- Flyttet strandsone for sjeldne fugler
E6 Havnekrysset – Kvithammar har kostet 240 mill kroner , en sum som inkluderer gunnerverv, entreprise og prosjektering.