NB: I første versjon av denne artikkelen skrev vi at Mestas tilbud var på 506.932.520 kroner, slik som det var oppgitt i Vegvesenets åpningsprotokoll. Det tallet er feil. Korrekt tilbudssum fra Mesta er 526.932.520 kroner, opplyser Vegvesenets prosjektleder i en epost til Veier24.
Så dermed er det Risa som ligger best an, og med god margin til sine konkurrenter Mesta og Presis Vegdrift til å få den nye driftskontrakten for riksveiene i Stavanger-området.
Slik så tallene ut da tilbudene for denne kontrakten ble åpnet 31. mars:
Entreprenør | Tilbudssum i kr. eks. mva. |
Risa | 508.960.018 |
Mesta | 526.932.520 |
Presis Vegdrift | 528.644.663 |
NB: Tilbudene skal kontrollregnes og evalueres før noe er avgjort.
Da kontrakten ble lyst ut, anslo Vegvesenet at totalverdien ville være 350 millioner kroner.
Driftskontrakt 9301 Stavanger 2022-2027 handler om riksveiene i 11 kommuner på Sørvestlandet: Stavanger, Randaberg, Sandnes, Sola, Gjesdal, Bjerkreim, Eigersund. Lund, Flekkefjord, Strand og Hjelmeland.
Første sesong består kontrakten av 311 kilometer riksvei, hvorav 74 kilometer er gang- og sykkelvei. Fra og med høsten 2023 øker veinettet til totalt 450 kilometer vei, hvorav 100 kilometer er gang- og sykkelvei.
ÅDT er på 60.000 på det meste.
Nå kommer flomtoppene