Troms og Finnmark fylkeskommune kom i desember med den nye driftskontrakten som heter 5436 Sør-Varanger 2023-2028.
Veinettet i oppdraget er ikke på mer enn 231 kilometer vei totalt, men her er det både innenlandsklima og kystklima. Noen veier går gjennom skredutsatt område. Kontrakten omfatter også drift av snaue ti kilometer vernet grusvei på fylkesvei 8860. Og deler av veinettet er stengt i vinterhalvåret, med de utfordringer som oppstår ved stengning og åpning av veien.
Seks entreprenører vil ha oppdraget:
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Du har garantert produktene deres hjemme. Slik får giganten enda smidigere produksjon
Entreprenør | Tilbudssum i kr. eks. mva. |
Mesta | 97.208.065 |
Oscar Sundquist | 98.419.211 |
Veidekke Industri | 100.784.340 |
Bjørnevatn Maskin | 109.938.228 |
Presis Vegdrift | 119.789.999 |
SRS Maskin & Landbruk | 155.983.756 |
NB: Intet er avgjort før tilbudene er kontrollregnet og evaluert.
Les også
FFI-direktør: – Vi må være villige til å kutte noen hjørner