DRIFT OG VEDLIKEHOLD

Mesta leder i konkurransen om ny driftskontrakt i Sør-Varanger

Vel 97 millioner kroner vil Mesta ha for å brøyte fylkesveiene i fem år.

Brøyting, snøbrøyting, fresing, april 2022
Brøyting, snøbrøyting, fresing, april 2022 Illustrasjonsfoto: TraktorGutta
11. jan. 2023 - 09:35

Troms og Finnmark fylkeskommune kom i desember med den nye driftskontrakten som heter 5436 Sør-Varanger 2023-2028.

Veinettet i oppdraget er ikke på mer enn 231 kilometer vei totalt, men her er det både innenlandsklima og kystklima. Noen veier går gjennom skredutsatt område. Kontrakten omfatter også drift av snaue ti kilometer vernet grusvei på fylkesvei 8860. Og deler av veinettet er stengt i vinterhalvåret, med de utfordringer som oppstår ved stengning og åpning av veien.

Seks entreprenører vil ha oppdraget: 

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva.
Mesta 97.208.065
Oscar Sundquist 98.419.211
Veidekke Industri 100.784.340
Bjørnevatn Maskin 109.938.228
Presis Vegdrift 119.789.999
SRS Maskin & Landbruk 155.983.756

NB: Intet er avgjort før tilbudene er kontrollregnet og evaluert.

Jan Erik Torp mener vi bør effektivisere forsvarsanskaffelser gjennom unntak og mindre papirarbeid.
Les også

FFI-direktør: – Vi må være villige til å kutte noen hjørner

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.