PROSJEKTER

Morgedal Entreprenør leder i kampen om å bygge ny riksvei 41 i Telemark

Fem av de interesserte vil ha mellom 40 og 50 millioner kroner for jobben.

Gamleveien blir en del av fundamentet på nyveien når riksvei 41 ved Nes i Nissedal bygges om.
Gamleveien blir en del av fundamentet på nyveien når riksvei 41 ved Nes i Nissedal bygges om. Foto: Google Maps
1. juli 2020 - 12:30

Vegvesenet skal ta grep om seks kilometer av riksvei 41 langs Nisser i Nissedal i Telemark. Det er på Strekningen Strandråk-Nes, hvor det er problemer med tele og svikt i bæreevnen. Veien skal rustes kraftig opp.

30. juni gikk tilbudsfristen ut, og hele ni selskaper vil være med i konkurransen:

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva.
Morgedal Entreprenør 43.185.738
Hovden Hytteservice 44.845.836
Bertelsen & Garpestad 46.189.940
Skorve Anlegg 47.538.038
Vassbakk & Stol 49.295.294
Knut Haugsjå 50.907.349
Isachsen Anlegg 54.176.624
Contexo 58.747.210
Ahcso Entreprenør 77.535.186

NB: Alle tilbud skal som vanlig kontrollregnes og evalueres før noe er avgjort.

Veien går langsmed Nisser, og den skal bygges helt ny på hele strekket, med eksisterende fundament og asfalt som en del av den nye veien. Ny vei heves omtrent en halvmeter og forskyves cirka en meter inn mot øst.

Terrenget på innsiden av eksisterende vei har likt ensidig fall mot Nisser hele veien. Massene som skal graves ut her, for deler av den nye veien, består for det meste av morene og fjell. Det er ikke gjort noen undersøkelser på omfanget av fjell/løsmasser så det vurderes ut fra hvordan det ser ut. Det er et massedepot i linja som har nok kapasitet, og som entreprenøren kan bruke.

MR-toget debuterte i Danmark i 1978 og var i passasjerdrift helt frem til 2018.
Les også

Debuterte i 1978: Nå kan vesttysk dieseltog gjøre comeback

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.