Ingen oppegående mennesker som leser aviser skal unngå å legge merke til navneendringen og den nye logoen.
Alle medlemmene har fått omfattende informasjonspakker, mens resten av befolkningen bombarderes med annonser i en rekke aviser (se alle annonsene ved å følge link til Relaterte dokumenter).
Tekna bruker tre millioner kroner på å informere om det nye navnet via avisannonser. Totalt koster informasjonstiltakene ved navneskiftet rundt fire millioner kroner.
Alle medlemmer av Tekna skal allerede ha fått fyldig informasjon i postkassene, dersom Posten har gjort jobben sin. Ny nål til å feste på jakkeslag eller bluser fulgte med.
-Tilbakemeldingene fra medlemmene er så langt svært god, sier Tom Dalbak, infomasjonssjef i Tekna.
Foreningen har fått nye hjemmesider, som blir godt besøkt. Sidene www.tekna.no var midt på dagen mandag trege på grunn av den store trafikken
Det er ønsket om et navn som i større grad avspeiler utdanningsbakgrunnen til alle medlemsberettigete som er hovedgrunnen til navneskiftet.
Beslutningen om å skifte navn ble truffet på foreningens representantskapsmøte i 2003.
- Vi har mange medlemmer som har høyere realfaglig utdanning, men som ikke er sivilingeniører. Med det nye navnet Tekna - Teknisk-naturvitenskapelig forening, har vi fått et navn som virker inkluderende på alle som kan bli medlemmer i foreningen, sier president i Tekna Gunnar Berg.
Sivilingeniørtittelen kan fortsatt benyttes, men er ikke lenger beskyttet slik den var tidligere.
Tekna har i dag over 40 000 medlemmer med teknisk- naturvitenskapelig utdanning, og er den største akademikerorganisasjonen i Norge for personer med utdanning på masternivå eller høyere.