Nordland fylke er kommet med sin nye driftskontrakt som heter 1803 Mosjøen 2022-2027.
![Kartet viser området for den nye driftskontrakten til Nordland fylkeskommune. <i>Illustrasjon: Nordland fylkeskommune</i>](https://images.gfx.no/290x/2717/2717763/Kart%2520DK%2520Mosjoen.jpg)
Den gjelder fylkesveiene i Vefsn, Grane, Hattfjelldal, samt deler av Leirfjord, Brønnøy og Hemnes kommuner. Det vil si den indre delen av søndre Nordland.
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1244,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
Veinettet i kontrakten er på vel 440 kilometer, og av det er 6,3 kilometer gang- og sykkelvei.
På det meste er ÅDT på 11.500.
Hvis begge parter er enige kan kontrakten forlenges i ett, to eller tre år, og byggherren kan på sin side ensidig forlenge den med ett år.
7. april er fristen for å sende inn tilbud.
![Modell av ny riksvei 4 ved Lygna, der det kommer ny avkjøring til fylkesvei 180 og døgnhvileplass.](https://images.gfx.no/130x87/2845/2845244/Modell%2520RV4%2520Almenningsdelet-Lygnebakken.jpg)
Les også
Klaget inn Vegvesenet – ga seg etter at de fikk «loser's fee»