I juli lyste Vegvesenet ut oppdraget om å legge E6 utenom sentrum av Ballangen i Nordland.
Det skal gjøres ved å bygge en ny 1,2 kilometer lang trasé fra Ørnåsen (sørover på E6 fra Ballangen sentrum) til Shell-stasjonen på Stormyra i nordlig kjøreretning fra sentrumsbebyggelsen.
Da fristen var ute var det sju entreprenører som hadde gitt pris:
Entreprenør | Tilbudssum i kr. eks. mva. |
Contexo | 55.681.805 |
Peab Anlegg | 61.144.270 |
Consto Anlegg Nord | 63.289.278 |
ONOS Ole Nordmo & Sønn | 67.283.709 |
Hæhre Entreprenør | 67.853.113 |
Målselv Maskin & Transport | 72.152.778 |
Bulldoser Maskinlag Entreprenør | 94.818.736 |
– Prosjektleder Hans Jack Arntzen, for en måneds tid siden skrev avisen Dagens Næringsliv at Contexo søkte om såkalt rekonstruksjon for å unngå konkurs. Hvordan ser dere på det?
– Det vil jeg ikke kommentere så mye, men jeg kan si at det er klart at vi vurderer også slike ting. Et av kravene er at entreprenørene er økonomisk i stand til å gjennomføre prosjektet, sier Vegvesenets prosjektleder Hans Jack Arntzen til Veier24.
Han presiserer at Vegvesenet er i ferd med å kontrollregne og evaluere samtlige tilbud.
Fristen for å bli ferdig med denne kontrakten er satt til 1. juni 2022.
Italiensk firma er igjen blitt avvist fra Vegvesen-konkurranse