Elektro-utstyr i tunnelene på riksveinettet i Nord-Norge trenger vedlikehold.
Vegvesenet har nå kommet med en rammeavtale for elektro, og tanken er å inngå avtale med minst tre leverandører i avtalen, men én leverandør om utførelse av arbeidene.
Hovedmengden blir i tunnelene i Nord-Norge som ikke tilfredsstiller tunnelsikkerhetsforskriften.
Omfanget i 2023 er stipulert til inntil ti millioner kroner eks. mva. Deretter avhenger det av bevilgningene, men den maksimale omsetningen i rammeavtalen er anslått til 80
millioner kroner. Da er opsjonen på ett år ekstra inkludert.
Etaten legger opp til at arbeider på de følgende strekningene blir bestilt gjennom rammeavtalen:
Finnmark:
- E75 Vardø-E6 Alta (Storsandnes)
- E105 Hesseng (Trifon)
- E69 Smørfjord-Honningsvåg
- Riksvei 94 Kvalsund-Hammerfest
Troms:
- E6 Storslett-Skibotn (Larsberg)
- E8 Tromsø (Tromsøysund, Flyplass)
- Riksvei 83 Tjeldsundbrua-Harstad
Nordland:
- E10 Stormyra-kryss Sverige
- E10 Bjerkvik-Tjeldsundbrua
- E10 Gullesfjordbotn-Å
- Riksvei 85 Sigerfjord
- E6 Bjerkvik-Sætran
- Riksvei 827 Sætran-Kjøpsvik
- E6 Innhavet-Megård (Sørfold)
- Riksvei 80 Fauske-Bodø
- E6 Fauske-Saltdal
- Riksvei 77 Tjernfjell
- E6 Storforshei-Mosjøen (Mosåsen)
- E12 Umbukta
Startdato er beregnet til 1. oktober i år, og avtalen varer ut november i 2026. Her gjelder en gjensidig opsjon på å forlenge rammeavtalen i ett år på uendrede vilkår.
Tilbudsfrist er 18. juli.