I dag inngikk Seljord-entreprenøren Skorve Anlegg kontrakt med Vegvesenet om å rehabilitere Sjøormporten tunnel på riksvei 36 langs Seljordsvannet.
Daglig leder Per Ivar Magnushommen i Skorve Anlegg og prosjektleder Stig Berg-Thomassen i Vegvesenet signerte.
Den 567 meter lange Sjøormporten i Telemark sto ferdig i 1989, og har en ÅDT på rundt 2500.
Totalt fem entreprenører meldte sin interesse for jobben tidligere i vår, og prisene ser slik ut:
Entreprenør | Tilbudspris i kr., eks. mva. |
Skorve Anlegg | 44.158.354 |
Contexo | 45.466.536 |
Kruse Smith | 46.373.979 |
Consto Anlegg øst | 48.001.780 |
Mesta | 70.515.999 |
Omfattende tunnelarbeider
Vegvesenet beskriver arbeidene som omfattende og komplekse. Det er snakk om både sprenging og mye bergsikring inne i tunnelen, og entreprenøren skal rive og sette opp ny vann- og frostsikring som skal dekkes med sprøytebetong.
- BMO Tunnelsikring vs AGtunnel: Høyesterett avviste anke om lojalitetsplikten til tunnelentreprenør