Alle skipene er designet av Skipsteknisk i Ålesund for China Oilfield Services Ltd. (COSL).
De to konstruksjonsskipene, med ST 259-design, blir på 125,4 meters lengde og 25 meters bredde.
Hver får seks motorer, to azimuthtrustere, to opptrekkbare thrustere, to tunnelthrustere og kontrollsystemer fra Rolls-Royce.
2D seismikk
Seismikkfartøyet får fire motorer, ror og styremaskiner fra Rolls-Royce.
Skipet er av ST 318-design, og er 2D-seismikkskip på 84,6 meters lengde og 18,4 meters bredde.
Kontraktene til Rolls-Royce er til sammen verdt 190 millioner kroner. Om lag 80 prosent av utstyret produseres i Norge.
Les også: Rolls-Royce med nytt offshoredesign for canadisk rederi
Kina-verft
De to konstruksjonsfartøyene skal bygges ved CSSC Huangpu Wenchong Shipyard for levering i første og andre halvår 2016.
Seismikkfartøyet skal bygges ved Shanghang Shipyard for levering andre halvår 2015.
Kjenner
Salgssjef i Rolls-Royce, Roy Arne Stavik, sier at de kjenner COSL godt fra før.
– Det kinesiske rederiet legger vekt på sikre og effektive operasjoner, og det passer godt sammen med våre prinsipper og løsninger. Vi setter stor pris på at COSL velger vårt utstyr til disse tre nye fartøyene og gleder oss til å få fortsette samarbeidet med dem, sier Stavik i en pressemelding.
Skipsteknisk har levert design for offshorefartøy til COSL også tidligere.
Les også:
Kleven belønner de ansatte med bonus
Superbru over Norges dypeste fjord skal tåle en skipskollisjon